strona główna     facebook     blip     twitter     forum     hanami.pl
komiks, manga, hanami

publikacje zapowiedzi sieć sprzedaży formularz zamówienia wystawa komiksu kontakt

Suppli 1
Mari Okazaki

Format: 150 x 210 mm
Objętość: 224 strony
Seria: Suppli
Oprawa: Miękka
Cena okładkowa: 26 zł
Cena w sprzedaży wysyłkowej: 26 zł 22 zł
ISBN 978-83-60740-03-3
Komiks dla dorosłych

Patronat medialny:
   
  



Przykładowe strony

             

         Fujii Minami jest 27-letnią kobietą pracującą w renomowanej agencji reklamowej. Sukces zawodowy wymaga jednak wielu wyrzeczeń. Nadgodziny, praca w niedziele to tylko niektóre z „uroków” budowania mocnej pozycji w firmie. W takich warunkach bardzo ciężko jest zorganizować swoje życie osobiste. Fujii od siedmiu lat ma stałego partnera, jednak coraz częściej zastanawia się, ile tak naprawdę wart jest ten związek. Kariera zawodowa, mechanizmy działania agencji reklamowej, a także samotność oraz usilne poszukiwanie akceptacji i miłości, to tematy poruszane w komiksie Suppli.

         Suppli zostało wydane na nowoczesnym, niepowlekanym papierze o wysokiej białości i jakości, który dobrze chłonie farbę drukarską. Surowiec ten ma wysoką odporność na żółknięcie, jest wytrzymały, ma mniejszą gnietliwość.


RECENZJE PRASOWE

         [...] Bohaterka, 27-letnia Fujii zbudowana jest z rozterek, niepokojów, ambicji, pragnień i permanentnego zmęczenia. Nie potrafi stawić czoła nowoczesnemu życiu, które ma dla niej prosty zdawałoby się wybór: jesteś taka jak my albo nie możesz być z nami. Pracuje w nowoczesnej agencji reklamowej, firmie nastawionej tylko na sukces, w którym jednak za wciąż rosnące przychody i dochody zdrowiem i zadowoleniem płacą głównie mocno wykorzystywani pracownicy. W gruncie rzeczy większość pojawiających się tu postaci to samotne wyspy dryfujące na niespokojnym morzu sukcesu. Owszem, samotność dotyka - w mniejszym lub większym stopniu - każdego człowieka. Przed samotnością nie można w pełni uciec. Można ją jednak ograniczyć dzieląc się sobą z innymi. Praca, pieniądze, kariera, niezobowiązujący seks nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb człowieka. Młodym ludziom - takim jak Fujii - może się początkowo wydawać, że tak nie jest.

Suppli #1 Damian Kopeć Granice.pl (30.06.2008)


         [...] Mari Okazaki umie pokazać, że poszukiwanie miłości dzisiaj polega przede wszystkim na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie "czym jest miłość dzisiaj", czego oczekujemy od tego uczucia, co ma nam dać, co wynagrodzić, co zrekompensować.
         [...] Suppli to komiks na wskroś nowoczesny (ponowoczesny), zarówno pod względem podejmowanej tematyki - praca dzisiaj; uczucia dzisiaj; jak i pod względem sposobu skonstruowania opowieści. Stategią narracyjną, jaką przyjęła Mari Okazaki, jest przyglądanie się bohaterom z bliska. Z tak bliska, ze widzimy szczegóły ich poczynań, ale nie ogarniamy całości ich działań. Jesteśmy w tym podobni do bohaterów komiksu, bo oni też nie do końca wiedzą, ku czemu zmierzają.
         [...] Autorka Suppli tka komentarze słowne do swojego komiksu z fragmentów wypowiedzi bohaterów od czasu do czasu przeplatanych odautorskimi komentarzami, które nie zawsze mają charakter bezpośredniego nazwania tego, co się dzieje. Fragmentaryzacja jest tu najważniejszym zabiegiem, podkreślającym niemożność spojrzenia na zdarzenia ani z dystansu, ani ze scalającej obraz perspektywy. Bardzo podobnie tworzona jest warstwa obrazowa. Relacjonowanie zdarzeń przechodzi tu w kontemplowanie szczegółu, a wyodrębniony ramką kadru jakiś detal nabiera samoistnego znaczenia. Rysunek może posłużyć za poetycki lub ironiczny komentarz do zdarzeń. Całość opowieści zaś splata się i z tego, co się aktualnie w świecie przedstawionym dzieje, i tego, co w duszy gra głównej bohaterce. Gdybym chciał odwołać się do kolejnego teoretycznego terminu, powiedziałbym, ze Mari Okazaki bardzo umiejętnie pokazuje na czym właściwie polega intertekstualność, ale nie ta, kojarzona z grą aluzji i cytatów, ale wywiedziona z tezy Bachtina o dialogiczności słowa w powieści. W komiksie Suppli mamy do czynienia z dialogicznością zarówno słów jak i obrazów. Sens wyłania się tu nie z tego, co powiedziane, czy pokazane, ale z relacji pomiędzy słowami, obrazami i postawami tych, którzy mówią, a także z kontekstów, w jakich dane słowa zostały wypowiedziane, a czyny wykonane.

Recenzja komiksu "Suppli" #1 Jerzy Szyłak (27.04.2008)


         [...] Minami pracuje w dużej agencji reklamowej. Jest ambitna i usilnie stara się tworzyć projekty wyróżniające się na tle innych. Jednak zazwyczaj klienci nie doceniają jej artystycznych zapędów, szukając prostszego przekazu, z naciskiem na maksymalną ekspozycję ich produktu w czasie antenowym. Dziewczyna ciężko przeżywa porażki, ale wie, że nie może się poddać. [...]

Suppli 1 Jarek Obważanek Wrak.pl (27.02.2008)


         [...] I choć brzmi to banalnie, graficzna powieść Mari Okazaki „Suppli” skutecznie przykuwa do czarno-białej, mangowej grafiki. Fascynujący jest obraz codziennego życia japońskich trzydziestolatków, dla tamtejszych czytelników zapewne mało odkrywczy, dla nas ciekawy przez swoją egzotykę, zwłaszcza obserwacje na temat miejsca kobiety w systemie kultu pracy zawodowej i miejsca tejże pracy w społeczeństwie. Jeśli jednak warstwa socjologiczna jest interesująca, to psychologiczna urzeka – przede wszystkim graficznymi sposobami, w jaki autorka pokazuje swoją delikatną, rozchwianą, lekko neurotyczną bohaterkę. Prawdziwa wizualna poezja, atrakcyjnie odmienna od realistycznego europejskiego i amerykańskiego komiksu. Komiks otrzymał ocenę 5/6.

Poezja czerni i bieli Zygmunt Miłoszewski Newsweek (19.12.2007)


         [...] W efekcie otrzymujemy świetny album pod każdym względem. Niezależnie czy czytasz komiksy japońskie, czy nie – ten przeczytać powinieneś! [...]

Suppli 1 - recenzja Paweł „Kaiou” Olejniczak Valkiria Network (17.12.2007)


         [...] Suppli to pod względem formalnym próbka japońskiej egzotyki, zaś pod względem treściowym – przyczynek do analizy współczesnych problemów społecznych i osobistych. Który, być może, pomoże nam odpowiedzieć sobie samemu na pytanie: „Czy bardziej warto żyć, aby pracować, czy też pracować, aby żyć?”.

Żyć, aby pracować, czy pracować, aby żyć? Rafał Śliwiak Wirtualna Polska (12.12.2007)


         Na rynku mang nie ma zbyt wielu opowieści dla dorosłych, dlatego warto sięgnąć po „Suppli”. Mari Okazaki kreśli w niej psychologiczny portret Fujii Minami, młodej kobiety z agencji reklamowej, która poszukuje sensu życia. Ciekawe.

Prezentujemy kulturalnie Sebastian Frąckiewicz Przekrój (6.12.2007)


         [...] Komiks „Suppli” eksploruje pokłady ludzkich emocji, w wiarygodny sposób ukazując problem stopniowego rozluźniania się interpersonalnych więzi w społeczności, dla której praca jest najwyższą wartością. Jest to współczesna przypowieść o rozpaczliwym poszukiwaniu życiowego spełnienia. Jednocześnie jest to też przestroga dla tych, którzy tego spełnienia oczekują tylko od swej zawodowej kariery. Według Okazaki praca może być niebezpieczna, gdy sama w sobie stanie się celem. „Suppli” to komiks mądry. W świecie firm-molochów i brutalnej walki o pozycje i pieniądze nigdy za wiele tego typu studiów nad losem jednostki.
         Z przyjemnością czyta się utwór, który w sposób tak nienachalny przekazuje pewne uniwersalne prawdy. Tego typu publikacje zawsze są swoistą odskocznią od komiksowego eskapizmu.
         I, na zakończenie, jeszcze jeden atut tego albumu. Otóż w „Suppli” zachowano właściwy dla mangi, „odwrócony” układ stron, w związku z czym czyta się go „od tyłu”. W komiksie japońskim jest to obowiązującą normą i szkoda, że niektórzy polscy wydawcy nie starają się przybliżać czytelnikom jego oryginalnej postaci. Na szczęście „Hanami” ma świadomość tego prostego faktu, że czytana „po europejsku”, floppingowana manga traci bardzo wiele. Jest jak sushi zrobione z kury lub sake przyrządzone z owsa.

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o swojej wymarzonej pracy, ale baliście się zapytać Dominik Stefański LoliPop (26.11.2007)


         [...] Nadzieje i smutki Minami poznajemy dzięki monologom wewnętrznym bohaterki, ukazanym w postaci strumienia świadomości. Czytelnicy zaczynają się z nią identyfikować, dają się wciągać w jej świat. Gorąco zachęcam do lektury tej mangi.

Perypetie Fujii Minami GA Dziennik Bałtycki (10-11.11.2007)


         Minami Fuji, panna z komiksu „Suppli”, ma „aż” 27 lat i przeżywa kryzys. Po siedmioletnim narzeczeństwie porzucił ją chłopak. Powodem był jej pracoholizm. Agencja reklamowa, w której znalazła zatrudnienie, pozbawiła ją wolnych dni, snu i imprez w gronie przyjaciół, ale mimo to przez lata wierzyła, że wygrała los na loterii. Aż do momentu, gdy została sama. Wtedy zaczęła się zastanawiać nad problemami, które osoba w jej wieku powinna mieć rozwiązane. Czy kobiecość oznacza używanie kosmetyków i dbałość o fryzurę? Czym się zająć w wolnym (a raczej pustym) czasie; w jaki sposób nawiązać koleżeńskie kontakty. Błyskotliwa na pozór „dziewczyna z reklamy” okazuje się zaskakująco zagubiona wśród ludzi, niezdolna zrozumieć ich intencji i uczuć. Zgniły ziemniak, który wypuścił kiełki, wprawia ją w osłupienie. W dodatku ta gapa ma zaniżoną samoocenę i nie wierzy w męskie zainteresowanie. Spędza noc z kolegą z pracy, stukając w komputer. Z innym siedzi do białego rana w paskudnym barze szybkiej obsługi, zbyt zmęczona, żeby prowadzić konwersację. Co chwila przeprasza – niekiedy nawet przypada do podłogi i bije ekspiacyjne pokłony. Słowem, antybohaterka. Ale jakże prawdziwa!
        Walorem tego komiksu (który należy oglądać i czytać na modłę japońską od tylnej okładki) są też rysunki. Czarno-białe, przywołujące (odległe) postaci z mangi – a to poprzez patykowatą sylwetkę i wielkie jak spodki oczy Minami. Zdziwione i przerażone: co dalej?

Antyreklama reklamy Rzecz o książkach Rzeczpospolita (03.11.2007)


         [...] Amatorzy kultury Japonii we wszystkich jej przejawach, od popularnych piosenek popowych wykonawców sprzed lat, jak SMAP, czy tradycyjnych potraw Kraju Wschodzącego Słońca, czy już tak oczywistych symboli jak kwitnąca wiśnia (sakura), powinni koniecznie przeczytać Suppli. Tworząc w na wskroś japońskim medium, czyli mandze, Okazaki przy całym kunszcie rysowniczym przemyca całkiem udanie informacje o pop- i nie tylko obyczajowości Japończyków.[...]

Supplimacja Jagna "white" Waleriańczyk Comix Grrrlz (03.11.2007)


         Kultowy japoński komiks wreszcie na naszym rynku. Dzieło rysowniczki Mari Okazaki to historia 27-letniej Fujii, która zawodowy sukces w renomowanej agencji reklamowej przypłaca problemami osobistymi. Ta obyczajowa opowieść zdobyła sobie wielkie uznanie dzięki pięknej kresce, dynamicznemu kadrowaniu, ale w równej mierze także poruszającej fabule.

Życie po japońsku dział recenzje Sukces (28.10.2007)


        [...] Publikując Suppli, wydawnictwo postawiło na oryginalność: komiks należy do mało znanego w Polsce gatunku mang obyczajowych.[...]
        [...] Zatem odbiorca komiksu odnosi podwójną korzyść: poznaje intrygującą historię, ale także wizerunek obcej, nie zawsze zrozumiałej społeczności i jej zasad. Wydawnictwo Hanami wypełnia swoje cele: Suppli ukazuje Polakom niezwykły obraz Japonii i Japończyków.

Obyczajowa zagadka Barbara "Libelula" Lach Komiks Polter (23.10.2007)


        [...] Wbrew pozorom „Suppli” nie jest skierowane wyłącznie do kobiet. Fakt, że historia została opowiedziana z punktu widzenia kobiety, sprawia, że może się on stać mimo różnic kulturowych ciekawą i pouczającą lekturą dla mężczyzn. Powinni go przeczytać zwłaszcza ci, którym na co dzień trudno jest dostrzec drugą stronę medalu w związkach damsko-męskich.

Dziewczyna z agencji Łukasz Chmielewski Gazeta Studencka (18.10.2007)


        [...] To opowieść bardzo na serio, poruszająca problemy współczesnych ludzi zatraconych w pracy, którzy łakną uczucia, ale nie potrafią oddać się miłości.[...]

Jako tako, po japońsku ol METRO (5.10.2007)


        "Suppli” to powiew świeżości na polskim rynku mangi. Otrzymujemy bowiem komiks, który nie jest reprezentantem oklepanej już mocno tematyki fantastycznej (ot i się wydało), a obyczajową historię, pokazującą życie i kulturę Japonii. Zobaczyć możemy jak wygląda praca w japońskiej firmie.
        [...] „Suppli” jest mangą, na którą warto zwrócić uwagę, ponieważ porusza bardzo ważny problem, obecny również w naszym kraju. Autorka komiksu przedstawia nam obyczajową historię o ludziach i autentycznych sytuacjach, które mogą się wydarzyć równie dobrze w naszym otoczeniu. Gorąco zachęcam do lektury pierwszej mangi wydawnictwa „Hanami”.

"Suppli" tom 1 Paweł "FrostBite" Iwaniuk Wrota Wyobraźni (5.10.2007)


        Rarytas na polskim rynku komiksowym – manga obyczajowa, której opublikowania podjęło się wydawnictwo Hanami. Historia młodej pracownicy agencji reklamowej, skonstruowana i narysowana przez urodzoną w 1967 roku w Nagano Marii Okazaki, w warstwie fabularnej niemal niczym nie różni się od doświadczeń polskich specjalistek od reklamy, przetrawionych przez kulturę popularną. Wysysająca resztki kreatywności korporacja, toksyczny szef, brak czasu na życie prywatne, kryzys wiary w miłość – wszystko to znamy z własnego podwórka. […]
        Okazaki rysuje bardzo dynamiczną, a zarazem czystą, prostą kreską, a zaskakujący sposób kadrowania tworzy i podkreśla zwroty akcji. […]

"Suppli" tom 1 Matylda Stanowska Dziennik Polski (4.10.2007)


         Do nowej japońskiej tradycji należą natomiast bardzo popularne w tym kraju komiksy. „Suppli 1” nie opowiada jednak o samurajach czy bajkowych stworach, ale o pracownicy agencji reklamowej, poświęcającej swe życie prywatne dla pracy, czyli osobie bardzo typowej dla współczesnej Japonii.

Gazeta Krakowska (4.10.2007)


        [...] Hanami wychodzi do czytelników z mangą społeczną, niełatwą w odbiorze, lecz bardzo prawdziwą w tym, co przedstawia.[...]
        [...] Mam wrażenie, że manga "Suppli" powinna przypaść do gustu szczególnie żeńskiego grupie odbiorców komiksu. Nie tylko ze względu na tematykę, czy też płeć głównej bohaterki, lecz przede wszystkim na kreskę - typową dla mang kobiecych. Uważam też, że jest to zdecydowanie bardziej ambitna opowieść, niż większość komiksów dla dziewcząt ukazujących się w Polsce, a co za tym idzie, może zwrócić na siebie uwagę starszych, mniej zainteresowanych komiksem czytelniczek, jak również przekonać te młodsze, że manga może traktować o bardzo poważnych sprawach, odartych z płaszczyka nadprzyrodzonych mocy.

"Suppli" tom 1 tekst recenzji Jakub "Tiall" Syty "KZ" nr 47 (2.10.2007)


        Nowoczesna manga obyczajowa. Nie tylko nie nadaje się do czytania dla dzieci, ale znudzi część dorosłych i młodzieży, zwłaszcza tą stroniącą od spraw sercowych, zwanych też romantycznymi. Ale nie tylko swoisty romantyzm będzie dla nich problemem w odbiorze. Dynamiczne kadrowanie, czasami dość odważne, jak na europejski gust, w połączeniu z równie żwawą narracją, która często opisuje wielopoziomową gonitwę myśli, stanowi wyzwanie dla czytelnika. Warto je podjąć, bo Suppli to dobry komiks, choć faktycznie bardziej kobiecy i momentami wymagający wzmożonej percepcji.
        Okazaki potrafi komiksowo obserwować myśli i zachowania – odpowiednio je kadruje, wydobywa właściwe dialogi, spojrzenia, problemy i decyzje. Opowiada historię 27-letniej dziewczyny, która pracuje w znanej agencji reklamowej, a jednocześnie szuka uczuciowego spełnienia. Okazaki sama kiedyś pracowała dla jednej z największych japońskich agencji reklamowych, nim zajęła się zawodowo tworzeniem komiksów, stąd wnikliwe spojrzenie na pracę swojej bohaterki i jej egzystencjalne problemy. Nie jest łatwo nadążyć w wyścigu szczurów, pogodzić kariery z życiem osobistym, oj nie jest łatwo kochać i być szczęśliwym w dzisiejszych zagonionych czasach.
        Czy kolejne tomy będą ciekawe, czy też Suppli okaże się kolejnym tasiemcem o współczesnych problemach w pracy i w miłości? Miejmy nadzieję że nie, a na razie warto dać tej mandze szansę. Zwłaszcza, że wydają ją profesjonaliści w dziedzinie kultury japońskiej, co widać w tłumaczeniu i doborze tematu.

Teraz życie to szaleństwo tekst recenzji Adam Gawęda Portal Onet, Słowem (1.10.2007)


         Niepewność związana z późnym wejściem w dorosłość i rozerwanie między karierą zawodową a życiem osobistym. To właśnie przeżywa 27- letnia Minami, pracownica agencji reklamowej. Jej historia ucieszy kobiety, zwłaszcza, że rysunek jest prosty i wdzięczny, a komentarze odautorskie bywają rozbrajające. […]
        […] Panom za zachętę mogą służyć zaskakujące informacje dotyczące zwyczajów bądź potraw z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Histeryczka w korporacji tekst recenzji Flint Życie Warszawy (28.09.2007)


        [...] Niewątpliwie cieszy, że znaleźliśmy się w niewielkim gronie zachodnich odbiorców, którym zaoferowano mangę obyczajową o tak aktualnej tematyce.[...]
        [...] W Suppli sporo jest też informacji dla osób zainteresowanych japońską kulturą. Autorka zawarła tutaj obraz młodej pracującej klasy średniej wraz z jej nawykami, zwyczaje panujące w azjatyckiej firmie, zachowania gwiazd show biznesu, a nawet opisy potraw.[...]
        [...] Jest to bowiem jedna z tych niewielu pozycji, które (podobnie jak Projekt: Człowiek, Persepolis i Kochać zbyt mocno) poprzez odpowiedni rozgłos, mają szansę na zdobycie dodatkowego targetu.[...]

Recenzja komiksu "Suppli" 1 tekst recenzji Sylwia "Louise" Kaźmierczak Gildia.pl (16.09.2007)


        [...] Jak zapewne zauważyliście jest to pierwsza manga wydana przez Hanami. Jak na pierwszy wybór jest to dość ambitna manga, a takie bardzo rzadko można znaleźć na naszym rynku. Traktuje o rzeczach codziennych i może właśnie dlatego potrafi do nas dotrzeć i zainteresować. [...]

Suppli tekst recenzji Joanna Mądrowska Portal Kasumi (15.09.2007)


        [...] Od strony technicznej Suppli jest najładniejszym polskim wydaniem mangi, które widziałam [...] Tłumaczenie naprawdę ucieszyło mnie brakiem angielskich wyrazów dźwiękonaśladowczych w tle oraz poprawną gramatyką polską. Wiem, że nie dla każdego czytelnika ma to kluczowe znaczenie, ale ja wszelkie błędy odbieram jako wyraz ewidentnego braku szacunku dla czytelnika – dlatego zawsze doceniam ich nieobecność. Drukowi i okładce również niczego nie brakuje [...]

Suppli tekst recenzji Bianca Portal Tanuki (09.09.2007)


        [...] Do „Suppli" najlepiej pasuje określenie mangi obyczajowej. Problemy poruszane w treści nie są banalne i można powiedzieć, że dotyczą coraz szerszej grupy społeczeństwa.
        „Suppli" to również skarbnica wiedzy o kulturze Kraju Kwitnącej Wiśni. W trakcie opowiadania historii autorka subtelnie podsuwa informacje o zainteresowaniach i trybie życia młodych Japończyków, nie zapominając o nawykach żywieniowych i nazwach potraw, które można spotkać praktycznie na każdym kroku.
        Graficznie „Suppli" prezentuje się z jak najlepszej strony. Kreska jest wyrazista i estetyczna. Rysunki na pierwszym planie są szczegółowe. Na dalszym pozostają trochę rozmyte, ale jest to typowy zabieg uproszczenia, który często znajduje zastosowanie w komiksach. Plansze posiadają urozmaiconą liczbę kadrów, które decydują o dynamicznym bądź refleksyjnym charakterze danej sceny [...]
        [...] Gdybym miał porównać „Suppli" do jakiegoś tytułu, na myśl przychodzą mi niezależne amerykańskie pozycje, również utrzymane w stylistyce czarno-białej, często rysowane kreską uproszczoną, przypominającą charakterem typową mangę. Opowiadają o radosnych i przygnębiających momentach ludzkiego życia. Naszego życia. Dokładnie tak samo, jak „Suppli".

Suppli - recenzja tekst recenzji Marcin "Motyl" Andrys Portal Paradoks (09.09.2007)



         Pierwszy tom Suppli został opublikowany w Japonii w czerwcu 2004 roku. Dotychczas komiks ten poza Krajem Kwitnącej Wiśni ukazał się jedynie we Francji. Polska będzie drugim krajem w Europie, gdzie zostanie wydrukowane Suppli (wyprzedzimy premierę Amerykańską, która zapowiadana jest na listopad 2007). Komiks Suppli zyskał w Japonii bardzo dużą popularność, o czym świadczy fakt, że w 2006 roku na bazie historii stworzonej przez Okazaki Mari nakręcono serial z gwiazdorską obsadą. Każdy odcinek telewizyjnej wersji komiksu przyciągał przed ekrany telewizorów miliony widzów.

         Autorka pokazuje, że świetnie rozumie medium, jakim jest komiks i wykorzystuje je do prowadzenia narracji na różnych płaszczyznach. Niesamowicie dynamiczne kadrowanie i piękna kreska sprawiają, że utwór ten zachwyca czytelnika nie tylko podejmowaną tematyką, lecz fascynuje niezwykle interesującą grafiką.

         Mari Okazaki – urodzona w 1967 roku w Nagano. Ukończyła Tama Art University w Tokio. Po zakończeniu studiów do 2000 roku pracowała na pełen etat w agencji reklamowej Hokuhōdō (druga co do wielkości agencja reklamowa w Japonii). Od 2000 roku zawodowo zajmuje się rysowaniem komiksów.


Inne tomy serii
manga Suppli 2   manga Suppli 3   manga Suppli 4   manga Suppli 5   manga Suppli 6   manga Suppli 7   manga Suppli 8

SUPPLI volume 1 © 2004 by Mari Okazaki
All rights reserved. First published in Japan in 2004 by SHODENSHA, Tokyo.
Polish translation rights in Poland arranged with SHODENSHA through Tuttle-Mori Agency, Inc., Tokyo.
© Copyright for the Polish edition by Hanami – Radosław Bolałek.

komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami

hanami, komiks, manga