strona główna     facebook     blip     twitter     forum     hanami.pl
komiks, manga, hanami

publikacje zapowiedzi sieć sprzedaży formularz zamówienia wystawa komiksu kontakt


komiks japoński, Hanami, Japonia widziana oczyma 20 autorów Jirō Taniguchi,manga

Japonia widziana oczyma 20 autorów
Jirō Taniguchi, Kan Takahama, David Prudhomme, Aurélia Aurita, François Schuiten, Benoît Peeters, Jakub Babczyński, Radosław Bolałek, Emmanuel Guibert, Nicolas de Crécy, Taiyō Matsumoto, Joann Sfar, Little Fish, Michał Śledziński, Moyoko Anno, Frédéric Boilet, Fabrice Neaud, Daisuke Igarashi, Kazuichi Hanawa, Étienne Davodeau

Format: 170 x 240 mm
Ilość stron: 288
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Papier: offset
Cena okładkowa: 59.00 zł
Cena w sklepie Hanami: 59.00 50.00 zł
ISBN 978-83-60740-32-3
Data publikacji: październik 2009
Komiks dla dorosłych

Patronat medialny:
Gildia Granice Komiksomania Polter Valkiria WP

kup teraz publikację Hanami!



Przykładowe strony

                                    


         Antologia Japonia widziana oczyma 20 autorów jest kolekcją krótkich form komiksowych stworzonych przez autorów francuskich, japońskich i polskich. To ciekawa, niebanalna i różnorodna mieszanka stylów, form i treści. Mozaika utkana z osobistych doświadczeń, doznań, skrawków życia codziennego i dawnych podań odległego Nipponu, ale przede wszystkim subiektywny obraz Kraju Kwitnącej Wiśni. Artystyczny, komiksowy obraz odległego świata, który nie przestaje fascynować Europejczyków.


         Jirō Taniguchi – urodził się w 1947 roku w prefekturze Tottori w Japonii. Zadebiutował w 1971 roku w magazynie Young Comic. Dwa lata później otrzymał nagrodę Big Comic za nowelę graficzną Tōi koe (Odległy głos). Kolejne dzieła przyniosły mu coraz większy rozgłos i liczne wyróżnienia. W 1997 roku razem z Jeanem „Moebiusem” Giraud (z którego twórczością spotkał po raz pierwszy w 1974) tworzy Ikare (Ikar), komiks uważany za jedną z najważniejszych (o ile nie najważniejszą) koprodukcji europejsko-japońskich. Do początku XXI wieku zdobył lub był nominowany do niemalże wszystkich światowych nagród (Shōgakkan Manga Shō, Nihon Mangaka Kyōkai Shō, Alph`Art - Festival d`Angoulême, Eisner Award itd.). Taniguchi tworzy komiksy o różnorodnej tematyce, jednakże najczęściej przewijającymi się wątkami są natura i życie codzienne Japończyków. Ostatnie lata przyniosły Jirō Taniguchiemu kolejne nominacje, w tym po raz pierwszy do Ignatz Award oraz do Japan Expo Award. Wśród docenionych tytułów znalazły się między innymi Wędrowiec z tundry, Ratownik czy Odległa dzielnica.

         Kan Takahama urodziła się w 1977 roku w miejscowości Amakusa. Karierę jako twórczyni komiksów rozpoczęła w 2001 roku na łamach magazynu Garo, publikując krótkie historie zebrane w albumie Kinderbook (album ten ukazał się we Francji w 2004 roku). W 2002 roku przyłączyła się do inicjatywy Nouvelle Manga i stworzyła Mariko Parade (Widowisko Mariko) (utwór przetłumaczony na cztery języki), gdzie jej świeże i ekspresyjne rysunki połączono z realistyczną kreską Frédérica Boileta. Później Kan Takahama samodzielnie pracowała nad dziełem Deux expressos (Dwa espresso), które ukazało się jednocześnie w pięciu wersjach językowych w 2006 roku.

         David Prudhomme rodził się w 1969 roku. W 1990 rozpoczął naukę w Atelier Bande Dessinée w École de l’Image w Angoulême. Dzięki tej instytucji rozwinął się w różnych formach kreacji artystycznych. Rysownik-wirtuoz pierwszy etap swojej kariery poświęcił na stworzenie serii Ninon secréte (Tajemnicza Ninon). Od publikacji Voyages aux pays des Serbes(Podróże do kraju Serbów) w 2003 roku, zaczął zajmować się bardziej osobistymi projektami, jak adaptacja powieści Georgesa Brassensa. Dzieło La Tour des miracles (Wieża cudów), stworzone wraz z Étiennem Davodeau, ukazało się w 2003 roku.

         Aurélia Aurita urodziła się w 1980 roku pod Paryżem. Jeszcze na studiach rozpoczęła karierę rysowniczki komiksowej, publikując swoje pierwsze krótkie formy w Fluide Glacial. Angora – jej niewielki zmysłowy i niepokojący album, wydany w 2001 roku, natychmiast został zauważony przez krytyków. Dzisiaj Aurita jest farmaceutką. W 2006 roku ukazał się jej album Fraise et Chocolat (Truskawka i czekolada), komiks autobiograficzny, z dużą dozą erotyki.

         Benoît Peeters – teoretyk i krytyk, opublikował wiele esejów poświęconych Hitchcockowi, Nadarowi, Töpfferowi i Hergéowi. Jeśli chodzi o komiks, współpracował z Frédéricem Boiletem nad Love Hotel (Hotel miłości), Tokyo est mon jardin (Tokio to mój ogród) i Demi-tour (Półobrót). Wraz z François Schuitenem powołał do życia sławny cykl Mroczne miasta. Serię przetłumaczono na dziesięć języków. Les Portes du possibile, nowy odłam tego bogatego uniwersum, został opublikowany latem 2005 roku w Le Courrier international i w Le Soir.

         Jakub Babczyński urodził się w 1980 roku w Gdańsku. Ukończył architekturę na Politechnice Gdańskiej. Zadebiutował w magazynie Vormkfasa komiksem Bez tytułu. Współpracuje ze scenarzystami – Piotrem Szulcem (Przypadek Simona – w trakcie przygotowań) oraz Jerzym Szyłakiem (Ballada o Eulalii, Prawdziwy przyjaciel).

         Radosław Bolałek urodził się w 1980 roku w Gdyni. Ukończył zarządzanie i japonistykę. Prowadzi firmę Hanami, zajmującą się polsko-japońską wymianą ekonomiczno-kulturową, a od 2007 roku jest również wydawcą. Naukowo zajmuje się promocją regionalną, a także komiksem. Opracował część wystawy Komiksy świata poświęconą Polsce na otwarcie Manga Museum w Kioto.

         Emmanuel Guibert urodził się w 1964 roku w Paryżu. Wraz ze swoimi przyjaciółmi: Christophem Blainem, Frédéricem Boiletem, Èmilem Bravo, Davidem B. i Joannem Sfarem, założył w 1995 roku Atelier des Vosges (historia, która została zaprezentowana w Japonii jest transpozycją do Kioto pierwszego roku działalności atelier). Zasłynął w 1997 roku komiksem La Fille du professeur (Córka profesora), do którego scenariusz napisał Joann Sfar. Publikacja ta zdobyła w Angoulême nagrody: Alph’art Coup de Coeur i René Goscinnego. Jego znakiem rozpoznawczym są opowieści bardzo ludzkie, jak La Guerre d’Alan (Wojna Alana) czy Les Olives noires (Czarne oliwki). Album Le Photographe (Fotograf), w którym teksty Guiberta zostały połączone z fotografiami Didiera Lefèvre, zdobył w 2004 roku Nagrodę Canal BD, a w 2005 roku Prix France Info.

         Nicolas de Crécy urodził się w 1966 roku w Lyonie. Pu ukończeniu studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Angoulême na wydziale komiksu, opublikował w 1991 roku Foligatto do scenariusza Alexio Tioyasa, a w 1994 roku Le Bibendum céleste – dzieło, które sprawiło, iż zaczęto go postrzegać, zarówno we Francji, jak i na świecie, jako jednego z czołowych rysowników komiksu franko-belgijskiego. Trylogia Dziadek Leon stworzona do scenariusza Sylviana Chomet otrzymała Grand Prix miasta Sierre w 1995 roku i Alph’art za najlepszy album w 1998 roku. W 2005 roku Nicolas De Crécy opublikował album New-York-sur Loire (Nowy Jork nad Loarą).

         Taiyō Matsumoto urodził się w 1967 roku w Tokio. Pracę w zawodzie rysownika rozpoczął wcześnie, bo w wieku dziewiętnastu lat. Po opublikowaniu pierwszej serii – Sutoreeto, której dwa tomy ukazały się pomiędzy 1988 a 1989 rokiem, wziął udział w rajdzie Paryż-Dakar. Podczas rajdu przygotowywał rysowane reportaże dla tygodnika Morning. Zainspirowany komiksem franko-belgijskim, w szczególności pracami Moebiusa, stworzył swój unikalny styl. Tekkonkinkreet (komiks zdobył Nagrodę Eisnera w 2008 roku), Pinpon (Ping pong) czy Number Five (Numer pięć) to tytuły, którymi zdobył uznanie krytyków zarówno w Japonii, jak i we Francji.

         Joann Sfar rodził się w 1971 roku w Nicei. Potrafi przybrać wyraz twarzy, jak stara małpa. Spontaniczność jego opowieści ukrywa się pod całkowitą spójnością fabuły, o czym świadczy jego zuchwały Kot Rabina, delikatny Wampir czy imponujące Zeszyty. Posiadają one tę niezwykłą prostotę, która pozwala poruszać wszelkie tematy, nawet te bardzo poważne. Joann Sfar – zdobywca wielu nagród, autor symboliczny dla swojego pokolenia, zmusza czytelnika do przemyśleń bez narzucania mu konkretnego punktu widzenia i to właśnie jest tolerancja.

         Little Fish urodził się w 1972 roku w Tokio. Swoje pierwsze krótkie formy publikował w latach 1995-1997 w magazynie Garo. Nieco później zastanawiał się nad porzuceniem twórczości komiksowej, ale po przeczytaniu prac zawartych w antologii Comix 2000, wydanej przez L’Association, zmienił zdanie. W 2002 stworzył własny miesięcznik – Spore, a rok później przyłączył się do inicjatywy Nouvelle Manga. We Francji publikował w magazynie Bang! Bublle Illusion, którego kolorystą był Walter. Little Fish pracował również z fotografem Charlesem Fregerem.

         Michał “Śledziu” Śledziński urodził się w 1978 roku w Bydgoszczy. Scenarzysta, rysownik i kolorysta. Twórca i redaktor naczelny magazynu komiksowego Produkt (1999 - 2004), na łamach którego zaprezentował kultowe Osiedle Swoboda, opublikowane również w kolorze, jako sześcioczęściowa miniseria. Odpowiedzialny za takie tytuły, jak: Fido & Mel, 8Bit, Jojoy & Padie, NERDz, Bears of War, publikowane na łamach magazynów i portali poświęconych grom komputerowym. Jest również twórcą powieści graficznych z nagradzanego cyklu Na szybko spisane. Obecnie pracuje nad komediową miniserią Wartości Rodzinne.

         Moyoko Anno urodziła się w 1971 roku w Tokio. Rysowanie komiksów rozpoczęła w liceum. Dzięki swojej wirtuozerii zdobyła uznanie japońskich nastolatków. Przez krótki okres była asystentką Kyōko Okazaki. W 1992 roku wydała pierwszy tom serii Trumps! Do 1996 roku tworzyła serię Happy Mania, która swoją oszczędną kreską przeciwstawiała się bogatemu stylowi, panującemu zwykle w gatunku shōjo manga. Na podstawie tej historii powstał również serial telewizyjny. Moyoko Anno publikuje też ilustrowane eseje poświęcone kosmetykom i urodzie, dowodząc, że radzi sobie świetnie także z innymi mediami

         Frédéric Boilet to laureat rocznego stypendium Kōdanshi w 1993 roku. Od tamtego czasu na stałe mieszka w Japonii. Wraz z Benoît Peetersem stworzył: Love Hotel (Hotel miłości), Tokyo est mon jardin (Tokio to mój ogród) i Demi-tour (Półobrót). W 2001 roku powołał do życia w Tokio ruch Nouvell Manga i opublikował komiks Szpinak Yukiko, przetłumaczony na wiele języków. Przez lata Frédéric Boilet odgrywał rolę łącznika między komiksem a mangą, przygotowując francuskie adaptacje Odległej dzielnicy Jirō Taniguchiego czy Człowieka bez talentu Yoshiharu Tsuge oraz japońską adaptację Petit Vampire (Mały wampir) Joanna Sfara.

         Fabrice Neaud urodzony w 1968 roku w Rochelle jest założycielem niezależnego wydawnictwa Ego Comme X, w którym opublikował w 1996 roku Journal (Dziennik). Jest pionierem komiksów autobiograficznych. Słynie z opowiadania historii z niespotykaną śmiałością i łatwością, oferując czytelnikom szczegóły ze swojego codziennego życia czy refleksje polityczne na tematy społeczne.

         Daisuke Igarashi urodził się 2 kwietnia 1969 roku w Saitamie. Wiele lat mieszkał w prowincji Iwate, tak jak wielki, współczesny poeta japoński Kenji Miyazawa, z którym wiele go łączy – chociażby fantastyczne wizje cudów natury, jakie kreślą czy głęboki szacunek do wszelkich form życia. Nominowany i nagradzany podczas Japan Media Arts Festiwal (za serie Majo oraz Kaijū no kodomo). Jest również laureatem Nihon Mangaka Kyōkai Sho (nagrody przyznawanej przez stowarzyszenie japońskich twórców komiksowych). Na jego twórczość mieli wpływ tacy artyści, jak Hayao Miyazaki czy Yoshiharu Tsuge. Sam również jest już wymieniany, jako źródło inspiracji (chociażby przez Yuki Urushibarę). Jego polski debiut miał miejsce w antologii Japonia widziana oczyma 20 autorów.

         Kazuichi Hanawa urodził się w 1947 roku. Jest kontynuatorem spuścizny Yoshiharu Tsuge – ojca alternatywnego komiksu japońskiego. W latach siedemdziesiątych XX wieku specjalizował się głównie w erotycznej grotesce, tworząc opowieści takie, jak Akai yoru (Czerwona noc) czy Niku yashiki (Dom mięsa). Konwencję zmienił albumem Tensui, który był bliższy nurtowi duchowemu. W 1994 roku Hanawa trafił do aresztu za użycie broni (którą kolekcjonował). Swoje przeżycia z tego etapu w życiu zebrał w albumie Keimusho no naka (W więzieniu), który został wydany między innymi po francusku i angielsku.

         Étienne Davodeau urodził się 19 października 1965 roku. Jest autorem, który porusza się w świecie między fikcją socjologiczną (Quelques jours avec un menteurKilka dni z kłamcą z 1997 roku) a reportażem (Rural!Wiejski! z 2001 roku, przedmowę napisał Jose Bove). Zrealizował również, wraz z Davidem Prudhommem, adaptację komiksową niezwykłej powieści Georgesa Brassensa La Tour des miracles (Wieża cudów). W 2004 roku opublikował dzieło Chute de velo (Upadek z roweru), za które zdobył Nagrodę Canal BD w 2005 roku. Jednym z jego ostatnich albumów jest Les Mauvaises Gens (Złe geny).


Publikacje, które również mogą Cię zainteresować:

  komiks japoński, Hanami,zoo_zima,manga   komiks japoński, Hanami,wedrowiec_z_tundry,manga   komiks japoński, Hanami,pitu_pitu1,manga   komiks japoński, Hanami,odlegla_dzielnica,manga   komiks japoński, Hanami,ksiega_wiatru,manga   komiks japoński, Hanami,ikar,manga

komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami

hanami, komiks, manga